Je konec televize také koncem průměrných výrobků?
Klíčem k úspěchu bylo vytvořit průměrný produkt pro průměrného spotřebitele a investovat miliony do masové reklamy. V době, kdy televizní trh ve Spojených státech čítal méně kanálů, než byste spočítali na prstech, bylo v podstatě zaručeno, že se o vašem výrobku dozví každý.
A protože by bylo hloupé prezentovat milionům televizních diváků produkty určené jen pro několik málo z nich, musely tyto produkty být co nejprůměrnější.
Cílovým zákazníkem museli prostě být skoro všichni.
To znamenalo maximálně obrousit hrany. Heslo „do každé domácnosti“ se stalo mantrou. Cokoliv příliš kontroverzního nebo inovativního bylo manažery korporací nekompromisně smeteno ze stolu.
A tento systém dlouho přinášel pohádkové zisky výrobcům, reklamní agentůrám i televizním společnostem.
Jenže zlatá éra televizního marketingu skončila.
Internet se stal prvním médiem, kde může každý z nás být nejen konzumentem obsahu, ale také jeho tvůrcem. Kdokoliv může skoro bez nákladů oslovit miliardy lidí na celém světě. Díky blogům může být každý vydavatelem, díky Youtube televizním producentem. Díky sociálním sítím můžete oslovit potencionální zákazníky stejně, ať jste multimilionová korporace, nebo firma o jednom člověku.
Spotřebitelé tak mají najednou místo pěti televizních kanálů na výběr z milionu. Nemusí se proto spokojit s průměrným obsahem vytvářeným tak, aby uspokojil všechny. Budou věnovat pozornost jenom tomu, co je zajímavé a určené přesně pro ně.
Tato nové éra otevírá dříve nepředstavitelné možnosti, kdy i firmy z garáží mohou konkurovat gigantům. Zároveň však je práce podnikatelů a marketérů složitější než kdy dřív.
Klíčem k úspěchu v 21. století je přivádět na trh mimořádné služby a produkty a nabídnout je té správné, velmi úzce vymezené skupině spotřebitelů.
Tento článek jsem publikoval také na webu Krawin.cz
Jan Šindler
Je PRIMA nejstupidnější cenzor všech dob?
Pokud za včerejším neodvysíláním Show Jana Krause stál nějaký cenzor, byl to nejspíš nejstupidnější cenzor všech dob.
Jan Šindler
11 důvodů proč byste měli mít vlastní blog
Vybudovat čtený a vysoce kvalitní blog je těžká a časově náročná práce. Výsledek však rozhodně stojí za to. Tady je 11 důvodů, proč by každá firma měla mít svůj pravidelně aktualizovaný blog.
Jan Šindler
Sociální média: Jak využít největší příležitost od doby, kdy si babička koupila televizi
Jedním z hlavních problémů sociálních médií je, že je firmy a podnikatelé nechápou. V jejich očích je to prostě další reklamní prostor, kterému lidé věnují pozornost. Článek jsem publikoval také na webu Krawin.cz
Jan Šindler
Proč přestat sbírat lajky
Kolik lajků má stránka vaší firmy na Facebooku? Sto? Tisíc? Sto tisíc? Nebo rovnou milion? A záleží na tom vůbec?
Jan Šindler
Jaká je opravdová hodnota zákazníka s prázdnou peněženkou
Řada podnikatelů a obchodníků rozlišuje své zákazníky podle toho, jak velkou sumu očekávají, že u nich utratí. Host v restauraci, který má chuť na menu o pěti chodech doplněné o láhev vína, je vítán o poznání vřeleji...
Další články autora |
Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili
Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...
Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce
Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...
Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini
Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...
Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru
Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...
Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny
Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...
Poštovní známka po bagetě i voní. Francie uctila symbol gastronomie
Francouzská pošta představila novou známku s obrázkem bagety převázané stužkou v barvách trikolory....
Řekni, kde ti muži z Gazy jsou. Otazníky ohledně obětí: násobně více dětí a žen
Premium V Gaze je problém, na který upozorňovala už Marlene Dietrichová. Teď si s ní notují demografové a...
Češi umějí vyrobit řadu vojenských dronů. Ale armáda o ně nestojí
Premium Letecká výroba byla v České republice vždy na špičkové úrovni. Menší dopravní letouny, ultralighty,...
Gruzínská prezidentka vetovala „ruský“ zákon. Jde do boje s vládou
Gruzínská prezidentka Salome Zurabišviliová podle tiskových agentur vetovala kontroverzní zákon o...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!
- Počet článků 28
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 682x
Napište mi na: chlev@krawin.cz